English Version

フィロソフィー

基本原則

ENTHUSIASM is in itself A DRIVING FORCE. 情熱そのものが物事を動かす。

フィロソフィー(哲学、思想)は、「企業理念が行動に表れる組織づくり」に必要でした。
無から有を生むビジネスには、固定観念や既成概念といった画一的な思考を排除し、
夢のあるプランが構築できなければ成立しません。
そして、気概と情熱をもって全力を傾注し、感動していただけることを
喜びと思える社風を創りたかったのです。

1984年11月制定





創造的革新

Creative Innovation

私たちは、仕事を進めるにあたり、現場・現物・現実の三現主義に徹しています。
クライアントからご依頼を受けたテーマに対し、的確にお応えするのは当然ですが、
さらに自らが「顧客の中の顧客」となって、消費者側の心理を「感じとる」ことが必要です。
そして、三現の中から得られた情報で、何が「発見」できるか。
創造的革新とは、発見した手段、理論、表現で、新たな市場をつくり出すことです。
良き提案で、クライアントの信頼を得ながら、
広く、深く、サポートさせていただける関係を築きたいと願っています。

1986年11月制定



Japanese Version

Philosophy

Basic Principles

ENTHUSIASM is in itself A DRIVING FORCE.

Philosophy (or thought) is necessary to build an organization that acts on its corporate beliefs. In a business that creates something out of nothing, we must eliminate cookie-cutter thinking such as stereotypes and ready-made ideas, and make dream-inspiring plans.
The founder wanted his employees to show their spirit and passion in devoting every effort and pleasure to inspiring people.

Creative Innovation

Creative Innovation

As it works on projects, ART DESIGN CENTER remains thoroughly committed to value the three G’s: go to Genba (the actual place) and see Genbutsu (the facts) to grasp Genjitsu (the situation).
It is obvious that a company lives up to a theme exactly as requested by its clients; it is also necessary to sense the mind of consumers by putting one’s feet into the shoes of the client’s customers.
What can we discover based on the information acquired from the three focus areas?
Creative innovation means to create new markets using the discovered means, theories and modes of expression.
The company wishes to earn the confidence of clients and offer broad and in-depth support to them by presenting quality proposals.